Inklusioak etengabeko hobekuntza prozesuarekin konpromisoa eta
jarrera eskatzen du; hezkuntzako kulturak, politikak eta jardunbideak aztertzeko eta horien gainean gogoeta egiteko eta oztopoak eta hobetu beharreko alorrak identifikatzeko esfortzua eskatzen du. Inklusioan aurrera egitea errespetu, tolerantzia eta elkartasun jarreretan aurrera egitea da; balioetan heztea da, baina balioak, erakusteaz gain, bizi egiten dira; elkarrekin biziz elkarrekin bizitzen ikastea da. Helburu horiek errealitate bilakatzeko, eta desio onetan gera ez daitezen, beharrezkoa da Hezkuntza Erkidegoko agente guztiak informatzea, sentsibilizatzea eta mentalizatzea, baita ikasleak ere; oso garrantzitsua da aniztasun hori ezagutzeko eta ulertzeko aukera izatea. Hori dela eta, oso garrantzitsua da irakasleek desberdintasunean hezteko erantzukizuna beren gain
hartzea. “Desberdintasunek
ikasteko aukera handiak eskaintzen dituzte. Desberdintasunak baliabide doakoa, ugaria
eta berriztagarria dira”. (Robert Barth 1990, Stainback eta Stainback-etik hartua, 2004). Horrela, aniztasuna elkarrekintzak eta ikasketak aberasteko aukera gisa onartu ahal izango da. Beharrezkoa da “desberdintasuna sozializatzea”, informazioan eta elkarrekintzarako adibide egokietan oinarrituz. Inklusioa, beste ezer baino gehiago, eskubidea da, baina argi dago oso kontzeptu zabala dela, eta argitu behar da. Definizio bat baino gehiago bildu eta kontuan har
dezakegu, Pattersonena, adibidez: “Norbanako bakoitzak
bere balioa duela eta taldeko kide dela uste izatean oinarritutako bizitzeko modu bat da, elkarrekin bizitzeko era. Inklusioan
oinarritutako eskola ikasle guztiak barne, partaide, sentituko diren eskola
izango da”. Horrek esan nahi
du ikasle guztiak onartuak izan behar direla,
bakoitzari bere berezitasuna aitortu behar zaiola, baloratu egingo direla, eta
guztiek ere eskolan parte hartuko dutela, bakoitza bere gaitasunen arabera.
No hay comentarios:
Publicar un comentario